The Greatest Guide To دیابت نوزاد

Wiki Article

ویزیت آنلاین پزشکی ستون اول ویزیت آنلاین متخصص روانپزشکی

آیا متفورمین بهترین داروی دیابت ۲ است؟ برای مصرف کم عارضه‌ترین دارو با متخصص دیابت مشورت کن.

علائم دیابت نوع ۲ معمولا آرام آرام خود را نشان می‌دهند. ممکن شما سالها بدون اینکه بدانید به دیابت نوع ۲ مبتلا باشید. این علائم شامل:

در نتیجه قند زیادی در جریان خون انباشته می‌شود. میزان قند خون بالا در دیابت تیپ دو به بیماری‌های جدی و خطرناکی مثل بیماری‌های قلبی عروقی، سکته یا حتی مرگ ختم می‌شود.

از آنجایی که تشخیص علائم ممکن است دشوار باشد، مهم است که بدانید عوامل خطر این بیماری چیست و در صورت داشتن هر کدام برای آزمایش خون به پزشک مراجعه کنید.

عدم درمان این بیماری که به آن دیابت بزرگسالان هم می‌گویند باعث بروز مشکلات و بیماری‌هایی مثل بیماری قلبی، کلیوی و سکته می‌شود. بهترین راهکار کنترل بیماری به ‌واسطه تغییر سبک زندگی، مصرف دارو و یا انسولین و چکاپ‌های دوره‌ای منظم است.

ورزش باعث کاهش چربی، تعادل وزن بدن و کنترل بهتر قند خون می‌شود. ورزش‌های استقامتی، تمرینات قدرتی مثل وزنه‌برداری و ورزش‌های کششی مثل یوگا از جمله فعالیت‌های مناسب برای کنترل دیابت تیپ ۲ هستند.

باتوجه به اینکه نوع دو و یک رژیم تغذیه متفاوتی دارن و بهبود در نوع دو خیلی بیشتر از نوع یکه، خیلی دوست دارم بدونم من نوع یک هستم یا دو؟؟لطفن راهنماییم کنین ممنون

در واقع بدن برای انجام فعالیت‌ها و تامین سوخت‌وسازش به قند نیاز دارد، اما در مبتلایان به دیابت شیرین غیروابسته به انسولین، بدن کربوهیدرات را از غذا جدا و آن را به قند تبدیل می‌کند.

از آنجا more info که لوزالمعده فقط می تواند بسیار سخت کار کند ، این داروها مدت زمان مفید محدودی دارند.

دیابت نوع دو دارای پیوند ژنتیکی است که می‌تواند افراد دارای سابقه خانوادگی را در معرض خطر بیشتری برای ابتلا به این بیماری قرار دهد. ژن‌های مختلفی در این زمینه نقش دارند و افراد می‌توانند از طریق آزمایشات ژنتیکی از وجود آن‌ها مطلع شوند.

این سطح قند خون به طور مزمن بالا ، خطر ابتلا به مشکلات جدی در سلامتی فرد را افزایش می دهد. اگر قند خون به مرور کنترل نشود ، عوارض ایجاد می شود. این شامل:

سیب، چای، چای سبز، پیاز، کلم و دانه‌ها و گیاهان دارویی مثل گل راعی، ژینکوبیلوبا و آقطی سرشار از فلاونوئید هستند که به درمان دیابت تیپ ۲ کمک می‌کنند. از جمله گیاهان دارویی برای کنترل و درمان این بیماری عبارت‌اند از:

افراد مبتلا به این نوع دیابت باید ماهی سالمون، سرکه سفید، دارچین و عدس را در رژیم غذایی خود بگنجانند. رژیم غذایی دیابت تیپ ۲ باید سرشار از سبزیجات تازه، قندهای طبیعی، چربی و پروتئین‌های گیاهی باشد. این افراد باید غذاهایی بخورند که شاخص گلیسمی پایینی دارند تا قند خون به‌ تدریج بالا برود و کم‌کم جذب سلول‌های بدن بشود.

Report this wiki page